Ni hao ja privet! Tervetuloa seuraamaan ja mukanaelämään matkojani! Yhtä hyvää matkaa sinulle kuin minullekin!

sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Aaton aattona...

Nyt on käyny sillätavalla että oon hurahtanu niin kiinan opiskeluun että taidan tehä HSKn, eli virallisen tasotestin kiinan kielen tuntemuksesta. Siinä onki urakkaa tälle vuodelle, ainaki tälle keväälle. Alotan varmaanki kakkostasosta ja jos näyttää että se sujuu hyvin niin teen kolmosen kans. Periaatteessa ehtisin tehä kolme kertaa jonku niistä kokeista täällä ollessani mutta en varmaan ees yritä joka kerralla. Vähän laiska saa olla, aupairhan mä täällä oon enkä opiskelija. :)

Oon onnistunu taas shoppaileen, mut jujutettiin tälläkertaa tollaseen tosi hienoon paitaan. Tai en mä tiiä mikä riepu se on mutta siinä on hihat ja muuten se on valtava kaapu. Myyjä kerto että sitä voi pitää monella eri tavalla mutta kotiin tultua mä huomasin että ne tavat oli mulla vähän hakusassa. Nyt tarvin apua, kertokaa miten päin tää pitäs mun päällä olla. :D Vai onko mun vaan tyydyttävä siihen että se onki tarkotettu äideille jotka voi kätevästi kiepsauttaa vauvan paitaansa. Hmm?

Tässä kaikki kulmat on kerätty 'puolipitkäks malliks'.

Tässä se on auki, viitta mikä viitta.

Näin se myyjä mulle sano...

Näkymä mun ikkunasta, tai oikeestaan olohuoneen ikkunasta.

Mushu lohikäärme. Lohikäärmeen vuosi alkaa maanantaina, joten valmistautukaahan kaikki lohikäärmeet siihen!

Pikkupanda leikkii. :)


Oakwood Residence Beijing, kotini tällä hetkellä
Uudesta vuodesta sen verran että huomenna on kiinalaisen uudenvuoden aatto ja peking on mukavasti rauhottunu sitä varten. Ulkona oli tänään vielä jonkuverran porukkaa mutta ilmeisesti huomenna kaikki pysyy jo omissa kodeissan. Niillä on kuulemma joku joulupäivälliseen verrattava illallinen huomenna. Tänään lauanataina oli kaikilla virallinen työpäivä koska huomenna alkaa viikon mittanen loma. Tai ainaki suurimmalla osalla väestöä. Joillaki on vaan kolmen päivän loma mutta toimistotyöntekijät, lähettipojat ym on lomalla koko viikon. Eli posti ei kule ja vettä on jouduttu tilaamaan vähän varastoon. Kaupat ja vihannesmarkkinat on kans osittain kiinni ku myyjät on lähteny kotikonnuillensa uuden vuoden viettoon.
Raketit täällä on jo paukkunu tasaseen tahtiin ehkä pari viikkoa. Tänään ja eilen on ollu vähän enemmänki paukuttelua mutta ei vielä kauheen paljon. Välillä kyllä ikkunalasitki helähtää ku kuuluu niin kova pamahus mutta suurin osa pommeista on ollu sellasia kuivian keltasia valopalloja joissa ääni on ollu kaikkein kamalin. Mutta kiinalaiset räjäyttääki raketteja siks että kaikki paha onni ja pahat tapahtumat menneeltä vuodelta räjähtäis siinä ja se valo merkkaa valoisaa uutta vuotta. Mutta huomiseks on luvattu sitte päivän täydeltä pommitusta. Katsotaan pitääkö lupaukset paikkansa!

Nyt voi varmaan jo toivottaa myös et Xin nian kuai le!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti