Ni hao ja privet! Tervetuloa seuraamaan ja mukanaelämään matkojani! Yhtä hyvää matkaa sinulle kuin minullekin!

sunnuntai 21. elokuuta 2011

Kolmannen viikon alotustunnelmia

Maisemakuva itä-Pekingistä

Hurjan nopeesti menee aika täälä. Kaks viikkoa on jo takana! On tullu niin hirveesti kaikkee uutta että en osaa ees oikeen kertoa mitä täälä on ehtiny tapahtua. :) Joka päivä tulee uusia asioita joita pitäis yrittää sisäistää ja joihin pitäis totutella. Mitään kriisiä ei oo kyllä vielä tullu, otan päivän kerrallaan nii siinähän se menee. Varmaan kuitenki elämä helpottuu taas vähän ku alan oikeesti opiskella kiinaa. Tähän mennessä oon oppinu kirjottaa muutaman merkin ja numeroita ehkä kutoseen asti. Pikkuhiljaa tässä mennään. :)

Ensimmäiset ostoksetki on tehty nyt ihan oikeessa tinkimismarketissa. :D Mukaan lähti mekko ja housut ja rahaa kulu n. 15€. Tinkiminen oli aika hauskaa. Mua nauratti kokoajan niin paljon et oli pakko purra huulta. Ja ne vaan oli muka niin tosissaan. Ja ne alkuhinnat oli niin hauskoja, parisataa rämpylää (eli yuania) housuista ja yli kolmesataa siitä mekosta. Normi hinnat siis mutta ei mitään jakoo että kukaan ois maksanu niin paljon (paitsi amerikkalaisturistit kuulemma). Ja lopulta ne myyjät oli aina ihan ihmeissään et mistä mä oikeen oon ja kauan mä oon ollu jo kiinassa. :D Mutta mua kyllä nauratti niin paljon niitten ilmeet ja vakuuttelut, kato tää on oikeeta silkkiä, koita tätä, ei noin vähällä myyä ees shortseja, sä lasket leikkiä, tää hinta on vaan sulle koska tää mekko sopii sulle nii hyvin jne. Eli jos kuulette puhetta jostain hullusta suomalaisesta joka kulkee kiinassa jatkuvasti huulta purren nii se oon varmaan minä. Tai jostain joka nauraa ääneen kadulla vaikka ei oo mitään näkyvää syytä. :D Mutta ette te varmaan kuule mitään ku te kuulette vaan kiinalaisista jotka laulaa oopperaa puistossa tai kulkee takaperin ja heiluttelee käsiä ylhäällä. Ne on toki paljon mielenkiintosempia tapauksia. Ainaki mun mielestä. :)

Tänään aattelin lähtä metsästään jotain musiikkikatua. Haluaisin ostaa panhuilun. Katoin vähän hintoja netistä ja ne oli jotain kymmenen euroo tai sinne päin. Mun host äiti sanoki et älä nyt missään tapauksessa maksa enempää ku sata rämpylää mikä on tietenki ihan naurettava hinta panhuilusta suomalaisesti ajatellen. Mut pitää nyt mennä kattomaan et osaanko mä tinkiä niin hyvin vielä. Ulkona on muuten taas ihan sikakuuma, vaikka nyt onki jo viilenny silleen et iltaisin ja aamusin alkaa olla jo ihan sopiva. Pitää vaan ottaa juomista mukaan nii enköhän mä selviä hengissä.

Ens kertaan! Nää viikonloppuaamut näyttää olevan parhaita blogiteksti-päiviä, eli seuraava taitaa tulla taas viikonpäästä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti