Ni hao ja privet! Tervetuloa seuraamaan ja mukanaelämään matkojani! Yhtä hyvää matkaa sinulle kuin minullekin!

lauantai 26. toukokuuta 2012

Koti Pekingissä

Mun kodit täällä Pekingissä on ollu aika hulppeita. Ensiks asuin neljän tähden hotellissa, jossa asui myös joku suht kuuluisa filmitähti. Palvelu pelas ja kaikki oli viimesen päälle, suomalaisesta saunasta lähtien.

Nyt sitte muutettiin isompaa asuntoon. Tän asuinyhteisön nimi on Moderni modernin taiteen museo. :D Suunnittelija on sama ku Kiasmalla, ja sen tää on näkönenki. Alakerrasta löytyy taas hulppea määrä palveluita, esim. elokuvateatteri, pari kahvilaa, kirjasto (jossa myydään Arabia-astioita), kauppa, pesula jne.

Täällä käy myös välillä vieraita. Kerran näin pari linja-autollista korealaisissa kansanasuissa pyöriviä ihmisiä. Voitte vaan kuvitella miltä näytti ku tänne lampsi parijonossa noin sata "prinsessaa". En tiiä oliko niillä joku esitys tuol elokuvateatterissa vai mitä. Mutta niissä riitti katselemista. Valitettavasti en saanu niistä kuvaa. :/

Ja tällä viikolla meillä kävi vieraita tossa meidän oven edessä. Ilmeisesti jotain automainoksia. :P Ne oli tossa koko päivän kirjaimellisesti (ainaki klo 10-21) niin ehdin ottaa kuviaki.

Mä asun tuolla takana näkyvässä rakennuksessa. :D Ja tää Porche on tietty mun? 

No, jos mulla ei oo Porchea, niin on mulla jotain paljon mielenkiintosempaa. Nimittäin hoidokit. Noi naiset jakso kyllä ihmetellä meiän tuplakaksosia. Ja aina jostain tuli uus kiinalainen katsoon ja sille piti taas selittää et nää on kaksoset ja noi on kans kaksoset ja nää on tyttö ja poika ja noi on kaks poikaa ja iät on plaaplaaplaa. Voitte kuviteella kuin kuivaa!


Niillä oli kunnon pelit ja vehkeet mukana...


Jotain muutaki kivaa löytyy mun asuinalueelta. Esim. tää juna. Mun mielestä aika cool, että jonku kerrostaloryhmän takapihalla on vanha veturi! Tykkään ihan hirveesti tästä. :)
Tällasta kotijuttua tällä kertaa. :) Hyvin oon kyllä viihtyny näissä kodeissa! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti